۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

بیانیه مشترک 18 نهاد بشردوست و مدافع آزادى زندانيان سياسي و مدني در مورد اعتصاب عذای سه زندانی کرد

کمال شریفی وارد 40 روز اعتصاب غذای خود شد و دو زندانی سیاسی دیگر به نامهای النور خضری ،کامران شیخی وارد 29 روز اعتصاب غذایشان  شدند.  
كمال شریفی‌ در سی ام روز اعتصاب غذای خود در زندان میناب با مشکلات شدید جسمی مواجه شده است و برای دریافت کمک های پزشکی به بهداری زندان منتقل شده .ایشان در اعتراض به وضعیت زندان از 40 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است
بایزید شریفی، پدر کمال شریفی زندانی کردی که بیش از یک ماه است در زندان میناب دست به اعتصاب غذا زده، اعلام کرد: "امروز حوالی ظهر (دوشنبه ۱۳ تیرماه) یکی از دوستانش زنگ زد و گفت حال پسرم خیلی بد است."
 از طرفی دیگر بیش از 29 روز است که دو زندانی سیاسی کرد به نامهای النور خضری ،کامران شیخی ، در اعتراض به شرایط نگهداری شان و این که در میان زندانیان عادی با جرایمی همچون تجاوز به عنف، قتل و قاچاق مواد مخدر دارند از 29 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند.
بنا به گزارشات خبری این سه زندانی سیاسی کرد به دلیل طولانی شدن مدت اعتصاب غذایشان هر روز بیشتر در وضعیت وخیم جسمی قرار میگیرند.
از این رو 
ما جمعی از نهادهای بشردوست و مدافع آزادى زندانيان سياسي و مدني ، نسبت به‌ تداوم بي توجهى مسئولین زندانهای میناب و رجائی شهر و به کل دستگاه قضایی ایران در مورد این سه زندانی سیاسی کرد اعتراض کرده‌ وتوجه نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر را برای نجات جان این زندانيان جلب می کنیم  ما خواستار رسیدگی فوری و قبول خواسته های این زندانیان و انتقال آنها به بند زندانیان سیاسی هستیم. 

1. کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی 
2. کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران - برلین
3. شیوا محبوبی ، کومیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی 
4. جمعی از دانشجویان پیام نور استان کردستان
5. سازمان حقوق بشر کوردوساید چاک
6. مرکز زنان کرد در شهر کلن آلمان
7. انجمن زنان آذر مهر کردستان 
8. سازمان ضد اعدام در کردستان
9. جمعیت جوانان کردستان ایران
10.انجمون بیان - بلژیک
11.اتحادیه خانواده های در بند کورد
12. کانون دفاع از حقوق بشر در ایران 
13. کومیته اقوام و ملل ایرانی
14. حامیان مادران پارک لاله/لس آنجلس- ولی 
15. حامیان مادران پارک لاله / فرانکفورت
16. کومیته جنبش نافرمانی مدنی کردستان
17. حامیان مادران پارک لاله / هامبورگ
18. حامیان مادارن پارک لاله / کلن
جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی و مدنی کرد ( خانوادهای ،  کمال شریفی ، انور حسین پناهی ، ارسلان اولیایی  ، احمد امینی ، طه احمدی ، حامد سیف پناهی  )
لیست حمایت  
حامیان مادران پارک لاله /سلو
حامیان مادارن پارک لاله / ایتالیا 
حامیان ماداران پارک لاله / دونموند 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر