۱۳۹۰ فروردین ۱۹, جمعه

مسلح شدن شاخهای نظامی اسلام گرایان تندرو در کردستان

در پی ناآرامی ها در شهرهای مناطق کردنشین ایران در ماه های اخیر، گروهای تندرو اسلام گرا ( سلفی ها ) ( وهابیون )  در کردستان به وارد کردن اسلحه و مسلح نمودن اعضای خود و تشکیل شاخه های نظامی پرداخته اند که بنا به منبع موثقی و مطلع از این جریان ، خبر از وارد کردن 300 قبضه اسلحه کلاشینکوف به یکی مکان نامعلومی در منطقه لیلاخ شهرستان دهگلان استان کردستان توسط این گروهای تندرو اسلام گرا  خبر داد . که این خبر نیز به ده ستگاهای امنیتی رژیم هم رسیده بود و در این میان ، نیروهای ویژه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپا به کنترول و جستجوی روستاهای این منطقه پرداختند که به گفته این منبع تاکنون این 300 قبضه اسلحه کشف نشده است.
بنا به گزارش‌های منتشر شده از اوايل بهمن ماه سال گذشته تا کنون بيش از ۲۳ تن از نيروهای انتظامی، محيط ‌بانان، افراد کاسب و کول‌بر کشته و زخمی شده‌اند.
نيروهای دولتی در اين مدت توسط افراد ناشناس، و افراد کاسب و کول‌بر بر اثر تيراندازی مستقیم نيروهای انتظامی کشته و زخمی شده‌اند.از طرفی دیگر رژیم  با استفاده از جو امنیتی و فضای ترور و رعب در کردستان هرگونه فعالیت مدنی و سیاسی به گروههای ترور وابسته نشان داده شده و تا کنون تعداد زیادی از فعالان سیاسی و مدنی کرد با اتهامات گوناگون از جمله عملیات ترور و شرکت در درگیریهای مسلحانه دستگیر و محکوم به اعدام شده‌اند.

ناظران در کردستان معتقد هستند که امنیتی کردن در جهت سرکوب فعالیتهای مدنی و مطالبات حقوق بشری در آن منطقه است. در این زمینه و برای امنیتی‌تر جلوه دادن کردستان در دو سال گذشته ترورهای زیادی صورت گرفته که بیشتر قربانیان ان شهروندان کرد بوده‌اند. گاهی این ترورها بطور بسیار واضح و با مدارک انکار ناپذیری توسط عوامل جمهوری اسلامی صورت گرفته که ترورهای هیوا تاب و انفجار مهاباد از آن جمله‌اند.

بستن اتهام ترور و فعالیت برای احزابی که شاخه نظامی دارند، به پرونده‌های زندانیانی که فقط فعالیت مدنی داشته یا فعالیتهای سیاسی آنها غیر نظامی بوده است، تنها برای سنگین نمودن پرونده و با توسل به‌آن، صدور احکام سنگین صورت می گیرد که نهایتن با هدف ایجاد ترس و بالابردن هزینه فعالیت در میان مردم کرد است.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی 







۱ نظر:

  1. لقمان بیستونی|8 Apr 2011 - 23:18
    خبر منتشره‌ از سوی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی را تایید و خاطر نشان می کنم که‌ قسمتی از مهمات وارده‌ از سوی سلفیون کردستان به‌ روستایی در چهل کیلومتری غرب شهر سنندج به‌ نام روستای وصی علیا واقع در منطقه‌ی ژاورود سنندج،انتقال یافته‌ و در کوههای سر به‌ فلک کشیده‌ و عملا" سعب العبور این روستا به‌ آموزش طرفداران خود پرداخته‌اند و کماکان با تهدید و ارعاب ساکنین منطقه‌ از هر گونه‌ گذارش درز خبر به‌ رسانه‌ها جلوگیری کرده‌اند و در این راستا به‌ تهدید خانواده‌هایی پرداخته‌اند که‌ دخترانشان را به‌ مدرسه‌ می فرستند.

    پاسخحذف