۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

بیانیه کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به مناسبت اولین سالگرد اعدام فرزاد کمانگر و دوستانش

نهادهای حقوق بشر، مجامع جهانی، نیروهای مترقی و آزادیخواه ، مردم متمدن و شریف ایران و مردم مبارز و دموکراسی طلب خلق کرد
سال گذشته رژیم حاکم در روز یکشنبه 19 اردیبهشت با یک سبعیت ناگهانی 5 تن از فرزندان رشید و برومند این سرزمین را مظلومانه به اعدام سپرد.

 پنج تن از ستارگان ، (فرزاد کمانگر ، شیرین علم هویی ، فرهاد وکیلی ، علی حیدریان و مهدی اسلامیان ) ستارگانی که « نمایندگان ندا و فریاد آزادیخواهی مردم کرد و ایران » بودند به دار آویخته شدند .
در این سالی که گذشت این رژیم با تهدید فشار بر زندانیان سیاسی و مدنی کرد و پلومب اموال آنان و آزار و اذیت خانواده های آنها، سرکوب را تجدید نموده است و میخواهد از این رهگذرمردم را به سکوت و جنبش را به عقب باز گرداند و ایران را به قبرستان آرام تبدیل نماید.
همکنون 13 زندانی ساسی و مدنی کرد محکوم به اعدام هستند که از جمله آنها شیرکو معارفی و حبیب لطیفی در انتظار اجرای حکم اعدامشان میباشند. در سحرگاه 19 ارديبهشت سال گذشته پنج از فرزندان راه آزادي و سنبل مقاومت در زندانهاي رژيم را در سحرگاهي بي روح و در اوج بي خبري در زندان اوین به دار اوخيتن ، كه نشانه بارز دیگری از درماندگی رژیم جمهوری اسلامی برای درهم شکستن مقاومت زندانیان سیاسی و خیزش آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم ایران و كردستان بود.
 از این رو  تمامی ملتمان و تمامی انسان های آزادیخواه و دموکرات را فرامی خوانیم که در سالگرد این عزیزان از شکوه این شهدا و تمامی شهدای راه آزادی انسان دفاع کنند و سکوت در برابر این اقدامات غیرانسانی، از سوی هیچ وجدان بیداری نباید پذیرفته شود و از تمامي مردم ايران و بخصوص مردم مبارز كردستان ميخواهيم که 19 اردیبهشت را به روز علیه اعدام تبدیل کنند و با اعتراض خود  اعدام فعالان سياسي را محكوم كرده و به سران رژيم اعلام نمايند كه فرزندان آنها در زندانها تنها نخواهند بود .
در پایان ما به عنوان کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از کلیه نهادهای فوق و مجامع بین امللی خواهان مداخله موثر و فعال و فوری هستیم زیرا جان ، مال و امنیت زندانیان سیاسی و مدنی کرد در خطر جدی میباشد. و همان گونه که روز به روز بر آمار فعالین کرد محکوم به اعدام افزوده میشود و دستگاه قضایی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در پی اعدام یکایک این فعالین میباشد بر این اساس مداخه موثر و حمایت تمامی انسانهای آزاده و مجامع بین المللی در مقطع حساس کنونی از زندانیان سیاسی ومدنی کرد ،مانع از وقوع هر فاجعه وتراژدی دیگری میباشد.

۱ نظر:

  1. دوستان گرامی باعرض سلام وادب پیشنهاد می شود در هر اطلاعیه و یا بیانیه ای که صادر میکنید بهتر است در برابر هر تاریخ شمسی ؛ میلادی آن را هم بنویسید و یا بلعکس . این کار از نظر اطلاع رسانی به نظر ما موثر تر است . با تشکر - مقاومت سنندج

    پاسخحذف