۱۳۹۱ بهمن ۷, شنبه

تهدید خانواده انور حسین پناهی توسط اداره اطلاعات

در پی بازداشتهای پی در پی اعضای خانواده حسین پناهی و به منظور تشدید فشارها، که هفته گذشته کمکهای مالی که برادر وی به حساب این خانواده واریز کرده بود مسدود و مبلغ آن که بالغ بر 10 میلون تومان بوده از سوی مقامات قضایی مصادرشده بود دیروز نیز از طریق تلفن این خانواده مجددا مورد تهدید قرار گرفتند.

گزارش رسیده حاكی از آن است كه نیروهای امنیتی با ایجاد تهدید و فشار به این خانواده خاطرنشان كرده اند: "در صورت مصاحبه و یا اطلاع رسانی از وضعیت اعضای خانودتان ، اقدام به دستگیری دیگر اعضای خانواده و یا مصادره بقیه اموال خواهیم کرد.
از طرفی دیگر دستگیریها و اذیت و آزار علیه این خانواده به طورلاینقطع ادامه دارد. در ۲۰ دی ماه سیروان حسین پناهی خواهر زاده این زندانی سیاسی با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید و تاکنون از وضعیت و شرایط وی خبری در دست نیست.همچنین ۲ تن از نزدیکان این زندانی سیاسی به نام های شیرزاد و فایق پناهی با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
 خانواده حسین پناهی از خانواده های کردستان هستند که در 5 سال گذشته بیشترین فشار را از طرف نیروهای امنیتی متحمل شدند
انور حسین پناهی پسر بزرگ این خانواده که از فعالان مدنی و عضو (ان ان) و از معتمدین منطقه دهگلان بشمار می‌رود، که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۶سال زندان تقلیل پیدا کرد.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر