۱۳۹۱ آذر ۲۶, یکشنبه

پلمب مغازه یک شهروند کرد در مریوان

مغازه یک شهروند کرد ساکن مریوان پلمب شد.
 درِ مغازه ها یکی یکی  پلمپ می شود به این آرزو که مغازه داران هم در امیدشان یکی یکی بسته شود. این بار قرعه به نام گل فروشی یک شهروند مریوان در خیابان میدان سرباز  افتاده است.

بنا به گزارش اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، مسئولین شهر مریوان در  اوایل آذرماه امسال  ماه بدون هیچ پیش آگهی و اخطار قبلی، مغازه این شهروند را پلمپ کرده اند. با وجودی که ایشان دارای جواز کسب بوده‌اند، جواز کسبشان را باطل کرده‌اند.
گفتنی است، پلمپ مغازه ، لغو  یا عدم تمدید جواز کسب شهروندان کرد  در مناطق کردنیشین  به طور خاص و به صورت سیسمتماتیک از چند سال قبل  شدت بیشتری به خود گرفته است. از آنجا که بیشتر شهروندان مریوان ، مغازه دار هستند، مامورین امنیتی دولت با همکاری دیگر بخشهای دولتی ، زندگی اقتصادی این شهروندان را نشانه رفته اند تا بدین وسیله، علاوه بر فشارهای روانی و اجتماعی و فرهنگی روز افزون، آنها را از مریوان بیرون رانند و زندگی روزمره را نیز بر ایشان ناممکن سازند. این شیوه ناجوانمردانه در ارتباط با کردهای سراسر ایران کمابیش قابل مشاهده است و به طور خاص شهروندان مریوان را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر