۱۳۹۱ دی ۴, دوشنبه

دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام همچنان ممنوع الملاقات هستند

در زندان مرکزی ارومیه دو زندانی  سیاسی کرد محکوم به اعدام  همچنان ممنوع الملاقات میباشند.
علی افشاری به همراه برادرش حبیب الله افشاری که از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده اند از ماه گذشته به دستور مقامات امنیتی زندان ارومیه ممنوع الملاقات شده اند. 

یکی از اعضای خانواده این دو زندانی سیاسی ضمن تایید این خبرافزود که ، این دو زندانی سیاسی به دستور مقامات امنیتی ممنوع الملاقات شده اند و در این چند روز اخیر هنگامی که خانوادمان به زندان مرکزی ارومیه جهت ملاقات چهار عضو خانودمان رفته بودند تنها اجازه ملاقات به ولی و سولتان دادند که در این ملاقات آنها به خانوده گفته اند که وضعیت جسمی علی خوب نیست و روز به روز وخیم تر می شود. 
در ادامه این عضو خانواده افشاری گفت که این دو زندانی سیاسی ضمن دوباره تقاضا کردن از تمامی نهادهای مدافع حقوق بشری و تمامی انسانهای آزاده  خواستارند که برای لغو حکم اعدامشان بکوشند و از رئیس دادگستری درخواست دادگاهی مجدد در دادگاهی عادلانه را دارند.
لازم به یادآوری است که علی افشاری و حبیب افشاری دو برادر مهابادی محکوم به محارب(اعدام) که از طرف دادسرای ارومیه شعبه 32 حکم قطعی اعلام شده که علی افشاری به خاطر تیراندازی از طرف مأ موران رژیم ایران ٧٥ درصد از بدنش دچار عفونت شده است و مسئولین زندان از بردن وی به بیما رستان خودداری می کنند وهر روز که می گذرد عفونت بدن وی بیشتر می شود. از طرفی دیگر دو تن از برادرانش به نامهای جعفر افشاری و ولی افشاری که هر کدام به ٥ سال حبس محکوم شده اند که هر چهار برادر افشاری همگی در زندان ارومیه به سر می برند.

 لذا ما به عنوان کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از کلیه نهادهای فوق و مجامع بین امللی خواهان مداخله موثر و فعال و فوری هستیم زیرا جان این دو زندانی سیاسی  ( علی و حبیب افشاری ) و ( زانیار و لقمان مرادی)  شیرکو معارفی، حبیب‌الله گلپری‌پور، یوسف ندرخانی, چند تن از 20 زندانی سیاسی هستند که برایشان حکم اعدام صادر شده و این احکام از سوی دادگاه تجدید نظر یا دیوان عالی کشور تایید نیز شده است. و همان گونه که روز به روز بر آمار فعالین کرد محکوم به اعدام افزوده میشود و دستگاه قضایی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در پی اعدام یکایک این فعالین میباشد بر این اساس مداخه موثر و حمایت تمامی انسانهای آزاده و مجامع بین المللی در مقطع حساس کنونی از زندانیان سیاسی ومدنی کُرد ،مانع از وقوع هر فاجعه وتراژدی دیگری میباشد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر