۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

شیوع نوع جدید آنفلوانز‌ا در زندان مرکزی سنندج

یکی منبع از زندان مرکزی سنندج  گفت: اخیرا ویروس جدید آنفلوانزا در بین زندانیان این زندان مشاهده شده و مسئولین زندان در این باره بی تفاوت هستند.

یکی از زندانیان زندان مرکزی سنندج امروز در گفت‌وگو تلفنی  با فعالین  " کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی " اظهار  داشت: به دنبال ایستایی هوا و انتشار ویروس‌های بیماری‌زا در زندان مرکزی سنندج اخیرا نوع جدیدی از سرماخوردگی در این زندان شیوع پیدا کرده که با علائمی چون سردرد، ترشحات تنفسی زیاد، تب و لرز، بدن درد شدید، نارسایی دستگاه گوارشی، گلودرد و آب‌ریزش از بینی و چشم و عفونت مخاط چشمی همراه است.
وی تصریح کرد: متاسفانه در چند روز اخیر تعداد زیادی از زندانیان این زندان  به این بیماری مبتلا شده‌ و به مراکز بهداری زندان مراجعه کرده‌اند.
این زندانی  با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی اقدامی موثر در راستای جلوگیری از ابتلا به این ویروس است، اما : با توجه به فصل سرما
بیشتر زندانیان زندان مرکزی سنندج بر اثر هوای سرد که بیشتر وقتها زیر صفر می باشد و نبود وسایل گرمایی و بی توجهی مسئولین این زندان به وضع زندانیان، بخصوص در بندهای دو و یک که بیشتر زندانی های این بندها زندانیان سیاسی و مدنی هستند، دچار بیماری های گوناگونی شده اند.

 شایان دکر است که زندان مرکزی سنندج به طور كلی از 11 بند تشكیل شده است و با توجهه به حساس بودن این زندان چه از نظر تعداد زندانیان سیاسی و عقیدتی و اینکه میتوان گفت این زندان مرکز نگهداری بیشترین فعالین در بند کورد میباشد. و در این چند سال اخیر همواره بیشترین اخبار زندانیان کورد را در دربر داشته و همیشه  این زندان  کماکان مملوء از فشار و رفتارهای سلیقه ای با زندانیان سیاسی و عقیدتی بوده است.

 

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر