۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

بازداشت دو تن دیگر از اعضای خانواده حسین پناهی توسط نیروهای امنیتی

دو تن دیگر از  نزدیکان زندانی سیاسی کرد انور حسین پناهی  توسط مأموران امنیتی رژیم ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

 دو برادر با نام‌های شیرزاد حسین پناهی و فایق حسین پناهی اهل روستای "قوروچای" از توابع دهگلان در استان کردستان امروز ـ چهارشنبه ـ توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت شده‌اند.
امروز چهار شنبه در ساعات اولیه صبح دو تن دیگر از نزدیکان زندانی سیاسی کرد ، انور حسین پناهی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلومی منتقل شدند. شیرزاد و فایق حسین پناهی که هر دو برادر هستند که در پی یورش امروز نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
گفتنی است که هفته گذشته در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ سیروان حسین پناهی فعال مدنی و پسر خواهر زندانی سیاسی کرد انور حسین پناهی که توسط چهار ماشین از نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل پدریش در روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر شد.
نامبرده در هنگام بازداشت مورد آسیب قرار گرفته و بازوی وی پیچ خورده و به گفته یکی از شاهدان احتمالا بازوی وی شکسته است. روز چهار شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ راس ساعت 12:30 به وقت محلی چهار ماشین وزارت اطلاعات که پر بوده از نیروهای اطلاعاتی به خانه پدری این فعال کرد یورش برده و بعد از جستجوی کامل منزل، وی را دستگیر و تمام وسایل شخصی وی را با خود برده اند.
 گفتنی است که در 6 سال اخیر بعد از دستگیری انور حسین پناهی، بیش از 33 نفر از خانواده حسین پناهی بطور جداگانه و به بهانه های مخلفت دستگیر شده اند.

انور حسین پناهی در تاریخ ۱۳۸۶/۸/۱۵ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت ۶ ماه را در بی‌خبری مطلق در اداره اطلاعات قروه بسر برد. و در اواخر بهار سال ۱۳۸۷ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه و همکاری با یکی از احزاب کرد به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۶سال زندان تقلیل پیدا کرد. و همکنون هم دوران محکومیت خود را در زندان مرکزی سنندج بسر می‌برد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر