۱۳۹۱ بهمن ۱۳, جمعه

بازداشت گسترده فعالین مدنی کُرد و ممنوع الخروج تعدادی دیگری در شهر مریوان


ظهر سه شنبه ۱۰ بهمن ماه نیروهای امنیتی در شهر مریوان اقدام به بازداشت ۶ تن از فعالین مدنی کُرد بنامهای سامان محمودی ، داود قسیمی ، خالد احدی ، محمد کهنه پوشی ، سوران دانشور و زانا معینی کرده و تعداد دیگری هم به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر احضار شده‌اند. 
شاهو محمودی یکی از فعالان منی این شهر به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت که ، نیروهای اداره‌ اطلاعات شهر مریوان سوران دانشور، فارغ التحصیل مهندسی شهرسازی، دانشجوی محروم از تحصیل و فعال دانشجویی سابق؛ خالد احمدی فارغ التحصیل رشته‌ جعرافیا و فعال مدنی؛ زانا معینی، دانشجو و فعال مدنی؛ سامان محمودی، دانشجو و فعال مدنی؛ داوود قسیمی دانشجوی رشته جغرافیا دانشگاه ارومیه و فعال مدنی و محمد کهنه‌پوشی، دانشجو و فعال مدنی را بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

وی اضافه نمود که نیروهای امنیتی همچنین منزل تمامی این افراد را که در مکانهای مختلف بازداشت شده‌اند مورد بازرسی قرار داده و کامپیوتر و تعدادی از وسائل شخصی آنها را با خود برده‌اند. همچنین دو نفر دیگر از فعالین دانشجوی به نامهای شاهو محمودی و دانا لنج آبادی از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات شهر مریوان احضار شده‌اند.
از طرفی دیگر اداره اطلاعات این شهر از تعداد دیگری از فعالان این شهر خواسته که فعلا حق خروج از شهر را ندارند و باید  خود را به اداره اطلاعات معرفی کنند و بطوری که تا اطلاع ثانوی تحت نظر این اداره باشند.
گفتنی است که همه این دانشجوان از فعالین مدنی و عضو اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد بودند و که از جمله سوران دانشور عضو شورای مرکزی اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد و دبیر کمیته هماهنگی اتحادیه، تابستان گذشته به همراه چند تن از اعضای این اتحادیه از طرف اداره اطلاعات سنندج بازداشت و پس از چندی با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر