۱۳۹۱ بهمن ۲۰, جمعه

نگرانی نسبت به وضعیت سلامتی سیروان حسین پناهی فعال بازداشتی کُرد

با گذشت یک ماه از بازداشت سیروان حسین پناهی مقامات امنیتی تا کنون هيچ خبری از شرايط بازداشت،اتهامات و به خصوص وضعيت سلامت وی به خانواده اش نداده اند و حتی به وی اجازه تماس تلفنی با خانواده نيز داده نشده است.
علی رغم پیگیریهای مستمر خانواده حسین پناهی در طول روزهای گذشته به نهادهای امنیتی و قضایی، از سرنوشت نامبرده خبری بدست نیامده است.

اما از طرفی دیگریک منبع غیره رسمی اطلاع داد که سیروان حسین پناهی در اداره اطلاعات شهر سنندج بسر میبرد و تحت شکنجه‌های فیزیکی قرار گرفته به طوری که یکی از دنده‌هایش در اثر این شکنجه‌ها شکسته شده است. و از وی خواستند که در پرس تی فی بر علیه کل خانواده حسین پناهی حرف بزند و دیکته های وزارت اطلاعات را در این تلوزیون قرائت خوانی کند، ولی تا کنون سیروان حاضر به پذریش این درخواست اداره اطلاعات نشده است و همین امر امکان اینکه وی در زیر شکنجه آسیب جدی و یا اینکه جان بسپارد وجود دارد.
سیروان حسین پناهی خواهر زاده انور حسین پناهی زندانی سیاسی- مدنی کرد است که در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل پدرش در روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر شد. سیروان حسین پناهی در هنگام بازداشت از ناحیهٔ بازو شدیداً مورد آسیب قرار گرفته و به گفته یکی از شاهدان احتمالا شکسته است و نیروهای امنیتی اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل موجود کرده‌ بودند.
سیروان حسین پناهی متولد ۱۳۶۷ و خواهرزاده زندانی سیاسی، انورحسین پناهی است، که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده، و پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به شش سال زندان تقلیل یافته است.
انور حسین پناهی هم اکنون هم دوران محکومیت خود را در زندان مرکزی سنندج بسر می برد.
طی سالهای اخیر، و بعد از دستگیری آقای انور حسین پناهی، تعداد زیادی از افراد خانواده حسین پناهی بطور جداگانه و به بهانه های مختلف، احضار و بازداشت و مورد تهدید قرار گرفته اند.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر