۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

نگرانی از وضعیت سیروان و شیرزاد حسین پناهی

با گذشت بیش از 40 روز از بازداشت سیروان و شیرزاد حسین پناهی  هنوز هیچ گونه خبر دقیقی از سرنوشت و و ضعیت این دو فعال کرد در دست نیست.

در این رابطه  یکی از نزدیگان خانواده این دو فعال  ، آنها حدود 8 روز گذشته تماس تلفنی یک دقیقه ایی را با سیروان  داشتنه اند که از آن زمان تاکنون  هیچ گونه خبری از سیروان و شیرزاد حسین پناهی  ندارند که بیش از 40 از بازداشت این دو میگذرد اما دستگاهای امنیتی و اطلاعاتی اجازه هیج گونه ملاقاتی به آنها نداده اند و بر آنها این باوراند که بخاطر اینکه سیروان حسین پناهی ، مورد شکنجه زیادی قرار گرفته و احتمال آن دارد که آثار شکنجه ها بر روی بدنش مانده باشد که اجازه ملاقات به آنها داده نمی شود.
این شخص نزدیک به خانواده این دو فعال کرد در ادامه افزود که در پی مراجعه به ارگانهای دولتی ، دادستان و قازی سنندج چند بار رسمی گفته است که آنها میتوانند بروند و فرزندانشان را ملاقات کنند اما بعد از مراجعه به اداره اطلاعات ، آنها میگویند که دادستان و قاضی نمی توانند بالاتر از ما دستور صادر کنند و اجازه ملاقات بدهند و اجازه ملاقات این دو بازداشتی با اداره اطلاعات میباشد.
  سیروان حسین پناهی که خواهر زاده انور حسین پناهی زندانی سیاسی- مدنی کرد است که در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل پدرش در روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر شد. 
  شیرزاد حسین پناهی دیگر عضو بازداشتی اخیر این خانواده که از نزدیکان انور حسین پناهی و اوهم اهل روستای "قوروچای" از توابع دهگلان در استان کردستان روز ـ چهارشنبه 11 بهمن ۱۳۹۱ ـ توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت و به اداره اطلاعات شهر قروه انتقال یافت . بنا به آخرین خبر موثقی نامبرده مدتی پیش به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شده و هم کنون هم تحت فشار و شکنجه قرار دارد. و خانواده وی هم کماکان از وضعیت سلامتی وی بیخبرند.
انور حسین پناهی که پسر بزرگ این خانواده و از فعالان مدنی و سیاسی و از معتمدین منطقه دهگلان بشمار می‌رود، گفتنی است که در تاریخ ۱۳۸۶/۸/۱۵ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت ۶ ماه را در بی‌خبری مطلق در اداره اطلاعات قروه بسر برد. و در اواخر بهار سال 1387 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه و همکاری با یکی از احزاب کرد به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به 6سال زندان تقلیل پیدا کرد. و همکنون هم دوران محکومیت خود را در زندان مرکزی سنندج بسر میبرد.
گفتنی است که طی سالهای اخیر، و بعد از دستگیری آقای انور حسین پناهی، تعداد زیادی از افراد خانواده حسین پناهی بطور جداگانه و به بهانه های مختلف، احضار و بازداشت و مورد تهدید قرار گرفته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر