۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

نامه اعتراضی دو نماینده پارلمان آلمان به سفیر ایران در آلمان

دو نماینده پارلمان آلمان در دو نامه‌ای که به سفارتخانه ایران در برلین ارسال کرده‌اند نگرانی عمیق خود از وضعیت زانیار و لقمان مرادی که از زندانیان سیاسی محکوم به اعدام هستند را اعلام داشتند.
اولا الپکه و آندریج هونکو از نمایندگان حزب چپ آلمان در پارلمان این کشور در نامه‌های مجزایی که سوم اسفند ماه به علی رضا شیخ عطار سفیر ایران در برلین ارسال داشتند از نگرانیهای خود در مورد آخرین وضعیت زانیار و لقمان مرادی خبر دادند.

در متن نامه این دو نماینده پارلمان آلمان آمده، پس از 9 ماه اعمال شکنجه و تهدید به تجاوزات جنسی این دو زندانی سیاسی ناچار به قبول عمل ناکرده شده‌اند. وضعیت تندرستی زانیار مرادی تحت شکنجه‌های فیزیکی وخیم است اما از درمان و مراقبت پزشکی برای او جلوگیری می شود ، از این جهت ما از شما تقاضامندیم زانیار مرادی سریعا تحت درمان قرار گیرد .

این دو پارلمانتار آلمانی همچنین از علی رضا شیخ عطار خواسته‌اند مراتب اعتراض آنها به تداوم اجرای حکم اعدام در ایران را به حکومت اسلامی این کشور منتقل کند.

اقدام فعالین حقوق بشر برای رسیدگی به وضعیت این دو زندانی سیاسی کرد در حالیست که احکام اعدام زانیار و لقمان مرادی پس از تأیید در دادگاه تجدید نظر به دایره اجرای احکام ارسال شده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر