۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

بیانیه ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در خصوص تحریم فعال انتخابات نمایشی مجلس نهم


هموطنان گرامی!
مردم مقاوم و مبارز کردستان و ایران 

همان طور که همگان مطلع هستند در روزهای اینده در ایران نمایش انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی برگزار خواهد شد. انتخابات به معنای واقعی جریانی رسمی است که هر گام آن از پیش تعیین شده می باشد. انتخابات برای تصمیم گیری مردم یا بخشی از مردم است که شخص یا اشخاصی را برای مقام، پست یا مسولیتی و برای مدتی معلوم با ریختن رای خود به صندوق‌های انتخاباتی می گزینند. هدف اصلی از انتخابات سیاسی انتخاب نمایندگان مردم می‌باشد که به آن دموکراسی نمایندگیمی گویند. 
اما آیا نمایشی که جمهوری اسلامی تحت عنوان انتخابات برگزار مینماید دارای چنین ویژگی‏هایی است؟
جمهوری اسلامی ایران رژیمی است که بر اساس ایدئولوژیی بنا نهاده شده که در بطن و چارچوب آن نه تنها رأی دادن آزادانه به عنوان مبنای اساسی دمکراسی جایی ندارد بلکه تماما با آن در تضاد و تعارض قرار دارد.
تجربه‌ی تلخ مردم ایران از پیامد انتخابات پیشین به ویژه ‌دهمین دوره‌ی ریاست جمهوری که‌ به‌ مصادره‌ی آرای مردم و خارج ساختن احمدی نژاد از صندوق‌های رأی از سوی رهبر نظام و سپاه پاسداران انجامید، بی‌اعتمادی مردم به ‌این رژیم و به ویژه ‌دم و دستگاه‌های ذیربط در انتخابات را به ‌اوج خود رسانده ‌است. انتخابات فرمایشی مجلس نهم در شرایطی برگزار می شود که حکومت بی پرواتر از گذشته حق نامزدی افراد، تشکل منتقدان و آزادی بیان را زیر پا گذاشته و بسیاری از نامزدهای بالقوه یک انتخابات رقابتی را محبوس و حذف کرده است. انتخابات در جمهوری اسلامی هیچگاه در معنای متداول آن آزاد نبوده و مخالفان نظام همواره از حقوق شهروندی و بخصوص حق انتخاب شدن محروم بوده اند اما هیچگاه چنین سرکوب همه جانبه ای برای جلوگیری از ورود هر گونه فکر متفاوت به مجلس وجود نداشته است.
در این سالهای که گذشت این رژیم با تهدید و فشار بر مردم و منتقدین خود و بخصوص زندانیان سیاسی و مدنی و طرح فشارهای طاقت فرسا و اقدامات غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی که همواره پیشه این رژیم بوده و آزار و اذیت مردم ناراضی و سرکوب آنها که میخواهد از این رهگذرها مردم را به سکوت و جنبش آزادیخواهی مردم ایران را به عقب باز گرداند.
بنابراین نتیجه، این انتخابات هرچه باشد هیچ سودی برای مردم ما ندارد ؛چرا که در پایان کار هم آنچه فراهم می آید مجلسی مطیع و وامدار قدرت است و بازتابگر مطالبات مردم و پیگیر منافع ملی نیست.
بر این اساس ، ما به عنوان ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، معتقدیم که شرکت در چنین انتخاباتی معنایی جز تایید سیاست های حکومت و همدستی در تشکیل مجلسی دست نشانده نخواهد داشت. از این رو از تمامی مردم ایران دعوت می کنیم تا با نه گفتن به صندوق های تزئینی رای، بار دیگر خواست خود را برای دست‌یابی به انتخاباتی آزاد، سالم و موثر در تحقق حاکمیت واقعی ملت ابراز دارند. از دید ما، تا زمانی ‌که حاکمیت مطلق اراده ولی فقیه بر تمامی امور کشور جاری است، رای مردم نقشی فراتر از تزئین استبداد دینی نخواهد داشت.

پیروز باد مبارزه متحد مردم علیه رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران

                  ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

                      26/ 02 / 2012 مبلادی       يكشنبه  1390/12/07 ش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر